چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۰۳

قاليباف رئيس جلس يازدهم

ارائه مطالب مفيد

قاليباف رئيس جلس يازدهم

۴۱ بازديد

سيدرضا تقوي رئيس هيأت رئيسه سني مجلس در نشست علني امروز ( پنجشنبه، 8 خرداد) مجلس شوراي اسلامي در نطق پيش از دستور خود با تأكيد بر مفاد سوگندنامه‌اي كه نمايندگان قرائت كرده‌اند، گفت: سوگندنامه بايد تذكري براي نمايندگان باشد و هر روز آن را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند و به آن متعهد باشند و خود را با مفاهيم اين متن قوي، عجين كنند.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس در مجلس شوراي اسلامي در ادامه با بيان اينكه متن سوگندنامه بر اساس اصل 67 قانون اساسي است، اظهار داشت: ما نمايندگان در مراسم افتتاحيه تعهد داديم و كار سنگيني را بر عهده گرفتيم كه همانا پاسداري از حريم اسلام و نگهداري از آرمان‌هاي اسلامي است.
وي افزود: همچنين نگهباني از مباني جمهوري اسلامي، پاسداري از وديعه ملت، رعايت امانت و تقسيم وظايف، دفاع از قانون اساسي، پايبندي به استقلال و اعتلاي كشور، حفظ حقوق ملت، پايبندي به خدمت به مردم و مد نظر قرار دادن استقلال كشور و تأمين مصالح از جمله مواردي است كه ما نمايندگان بايد بر اساس سوگندنامه به آن توجه كنيم.
تقوي در ادامه با بيان اينكه ما به خداوند سوگند ياد كرديم تا به مفاد سوگندنامه وفادار باشيم، عنوان كرد: اگر به اين موارد توجه كنيم ضعف‌هاي كشور برطرف مي‌شود، همچنين بايد مجلس تراز اسلامي را به نمايش بگذاريم كه شاخصه‌هاي آن ارزشگرايي و انقلابي بودن، زمان‌شناسي و دشمن‌شناسي و توجه به مشكلات معيشتي و محروميت زدايي است.
رئيس هيأت رئيسه سني مجلس يازدهم، انتخابات هيأت رئيسه مجلس را مسابقه‌اي براي خدمت دانست و افزود: ما براي خدمت كردن بايد از خودمان شروع كنيم و بدانيم افرادي كه از طريق هيأت رئيسه خدمت مي كنند وظيفه سنگيني بر عهده خواهند داشت.
امزدهاي نواب رئيسي مجلس يازدهم معرفي شدند
هيأت رئيسه مجلس، نامزدهاي نواب رئيسي مجلس يازدهم در جلسه اول را معرفي كرد.نامزدهاي نواب رئيسي مجلس يازدهم معرفي شدند
در اين جلسه سيداميرحسين قاضي‌زاده منتخب مردم مشهد و علي نيكزاد منتخب مردم اردبيل گزينه‌هاي نهايي فراكسيون انقلاب اسلامي براي نايب‌رئيسي مجلس يازدهم، به عنوان كانديداي نواب اول و دوم براي جلسه اول مجلس يازدهم معرفي شدند.
همچنين هيأت رئيسه اعلام كرد كه عبدالرضا مصري و سيد محمدرضا ميرتاج‌الديني از كانديداتوري نواب رئيسي مجلس انصراف دادند.منتخبان ملت در نشست علني امروز مجلس شوراي اسلامي اعضاي هيئت‌ رئيسه اجلاسيه اول دور يازدهم مجلس شوراي اسلامي را انتخاب كردند.
بر اساس نظر موافق منتخبان ملت محمدباقر قاليباف با 230 رأي از مجموع 267 رأي مأخوذه به‌ عنوان رئيس مجلس يازدهم و اميرحسين قاضي زاده هاشمي با 208 رأي و علي نيكزاد با 196 رأي از مجموع 274 رأي به‌ عنوان نواب رئيس اول و دوم سال اول دور يازدهم مجلس انتخاب شدند.
از ميان كانديداهاي دبيري هيئت رئيسه براي سال اول مجلس يازدهم، سيدناصر موسوي لارگاني با 171 رأي، احمد اميرآبادي فراهاني با 165 رأي، حسينعلي حاجي دليگاني با 149 رأي، روح الله متفكر آزاد با 148 رأي، علي كريمي با 127 رأي و محسن دهنوي با 119 رأي از مجموع 272 رأي مأخوذه به‌ عنوان دبيران هيئت رئيسه انتخاب شدند.
همچنين منتخبان ملت، محمدحسين فرهنگي را با 167 رأي، عليرضا سليمي را با 129 رأي و محسن پيرهادي را با 128 رأي از مجموع 268 رأي مأخوذه به‌عنوان ناظران هيئت رئيسه سال اول دور يازدهم مجلس انتخاب كردندروح الله نجابت منتخب مردم شيراز در مجلس دستور كار نشست امروز را به شرح زير قرائت كرد؛
انتخاب اعضاي هيأت رئيسه دائم مجلس شوراي اسلامي
گزارش شعب پانزده گانه درباره انتخاب اعضاي هيأت رئيسه آن‌ها و اعضاي كميسيون تحقيق و كميسيون آيين نامه داخلي مجلس
انجام مراسم تحليف اعضاي هيأت رئيسه دائم مجلس شوراي اسلامي
روز گذشته محمد باقر قاليباف با كسب اكثريت مطلق در فراكسيون انقلاب اسلامي، با كسب ۱۶۶ راي از مجموع ۲۳۰ راي ماخوذه، به عنوان كانديداي رياست مجلس شوراي اسلامي انتخاب شد.
گفتني است؛ حميدرضا حاج بابايي ۵۷ راي، مصطفي مير سليم ۵ راي و حسن نوروزي ۲ راي از مجموع ۲۳۰ راي ماخوذه راكسب كردند.
در اين جلسه اميرحسين قاضي زاده هاشمي با ۹۴ راي و علي نيكزاد با ۹۳ راي كانديدا‌هاي نهايي نايب رئيسي مجلس شدند.
عبدالرضا مصري با ۷۷ راي، محمدمهدي زاهدي با ۵۶، الياس نادران ۵۳ و عليرضا منادي با ۴۲ راي در رتبه‌هاي بعدي كانديداتوري نايب رئيسي اين فراكسيون قرار داشتند.
همچنين محمدحسين فرهنگي، محسن پيرهادي و عليرضا سليمي، كانديدا‌هاي اين فراكسيون براي انتخاب به‌عنوان ناظر يا كارپرداز هيات رئيسه هستند.
در راي گيري فراكسيون، اميرآبادي و موسوي لارگاني هم بيشترين راي را براي دبيري هيات رئيسه به خود اختصاص دادند و پس از آنها، حاجي دليگاني، دهنوي، متفكر آزاد و كريمي فيروزجايي حائز بالاترين تعداد آرا 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.